pagi2 buat aku hangen !!

bengang giler!!! 
bkk2 fb tgk ade org ckp kuajar ngn aku..
kalo nak bgurau pom bragak r skit..

suka ati aku la nk mkn ape pom..ko nk amik kesah nape..
 korg nak tgk pe die komen,.


ni la status yg die komen,xpnjg pom sbb aku br balas td......bg pdpt korg,kuajar x mcm ni??
bnde aku mkn blh plak die ckp gtu...
mn ny aku xangin...
kalo die bls,nti aku update oke...
pagi2 bt mud aku cm taik da.



jerawat oh jerawat


semenjak buat rambut mcm ni ..2 3 jerawat da nek..
da la muke ni cntik sgt! 
ni naik lagi cndawan ats dahi 2..adoi..
bertambah2 cntik la jwb ny,,,,,ehhee..

sedaappp nya somtammm !!!!!

korg tau x pe 2 somtam?

myb ade yg xtau,ade yg xtau,kan2..heee,,,

somtam asl ny dr thai,
cee tgk pic bwh ni..


tadaaa..sdp kn npkk...hee
nk resipi die x?


Bahan-Bahan:

½ biji betik muda
Tomato (pilihan)
5 ulas bawang putih kacang tanah yang telah digoreng tanpa minyak udang
kering (agak-agak)
10 tangkai cili padi (ikut selera)
3 sudu kicap sotong
3 sudu gula kabung (warna putih dan likat)
2 sudu jus limau nipis sedikit perasa
kacang panjang
kangkung

Cara:

Betik diparut.
Masukkan bawang putih dan cili padi ke dalam lesung kayu dan tumbuk
kasar.
Masukkan gula kabung (kalau nak real cari gula kelapa), jus limau nipis
dan kicap sotong, gaul biar sebati.
Masukkan kacang tanah, kacang panjang tumbuk kasar & akhir sekali
masukkan betik yang telah di parut dan tomato gaul biar sebati.
Tuangkan ke dalam bekas untuk dihidangkan.

Cadangan Hidangan:

Dihidangkan bersama kangkung.
oke cbe la korg bt,mkn skli mst nk lg.. xde bnde nk ckp da....
okbaiiii


raya tahun ni berbaju kebaya nyonya


lebih kurang mcm ni la..klasik gtu..hehehh
 tp kaler purple,sm ngn buah ati..heheh

mls nk bebel byk2,xde idea..hehe.,

okbaii...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...